You'll get invited to our Meetups as soon as they're scheduled!
Oslo Delphi Club Message Board › TDBCheckbox fungerer ikke når jeg kjører applikasjonen via Citrix MetaFrame.
| Kjell Erik Haugen | |
|
|
Hei,
Utvikler en w32 applikasjon i Delphi 2007 Architect. Data hentes fra en Oracle base. I den ene tabellen så skal noen flagg settes. Bruker TDBCheckbox til dette. Det fungerer utmerket når jeg kjører applikasjonen lokalt på min egen pc og på Metaframe serveren. Problemet oppstår når jeg starter applikasjonen via program portalen på Citrix klienten. Noen som har hatt samme problem og kan gi meg et hint om hva som er årsaken. |
| Kjell Erik Haugen | |
|
|
Fant ut av det selv. Årsak og løsning jeg valgte er beskrevet under.
Årsaken var at jeg kjøre oracle 10 klient lokalt og at serveren kjørte oracle 8 klient. Oracle 8 klienten sammen med Citrix klienten fikk problemer med komponenten når spørringen bak besto av join mellom flere tabeller. Siden oppgradering av oracle klient ikke er aktuelt så løste jeg det ved å lage en OnDataChage event på hoveddatasettet der jeg sendte parametere til en ny spørring som kun hentet kolonnene med flaggene jeg trengte å sette. Bytte så datasource på komponentene til den nye og da fikk jeg huket av checkboxene. Måtte legge til en sjekk av det nye datasettet sin status for å se om det fantes endringer som burde blitt lagret i OnDataChange på hoveddatasettet. |
| Lars Fosdal | |
|
|
Blir det riktig å si at det er en feil i Oracle 8 driveren (siden det var den som kjørte på Citrix hosten)?
Brukte du BDE eller DBExpress? Er det forresten noen som har prøvd BDE mot Oracle 11 / 11R2 ? |